Toto jsou různé zajímavé rady, které jsme postupně nasbírali na internetu nebo v diskuzích. Článek se bude postupně rozšiřovat.
Jeden z klasických hacků (pokud nepočítám herní editor) je popsán v tomto videu. Tedy nabídnout prodej za méně, ale nechat otevřeno okno. Nakolik to je/bude funkční i nadále, nevím…
Tento tip popisuje Zealand, stačí nastavit u hráče prodejní cenu dost nízko. Pokud přijde nabídka, mělo by ji odmítnout vedení. Nebo ji nastavit o alespoň 10 % pod úrovní výstupní klauzule. Poté stačí hráče neprodat, on sice bude naštvaný, ale pokud o něj opadne zájem, podepíše novou smlouvu s vámi, prý…
Je to takové trošku hackování hry, protože tato není vůbec inteligentní. Např. není možné hráči vysvětlit, že ho neprodáte v rámci stejné soutěže/národa. Nebo co s klubem chystáte, i když budete mít nastaveno, že za dva roky vyhrajete titul (a kádr na to budete mít), při nízké reputaci Vám hráč/agent stejně neuvěří. Důležité je v tomto momentě, pokud možno, nic neslibovat!
U některých je dobré jich mít co nejvíce, u jiných paradoxně ne.
Čím níže hrajete, tím méně jich máte a můžete mít. Je důležité vybírat, jaké trenéry si najmete. Je třeba dbát na taktický styl a rozestavení, aby trenér měl stejné zaměření jako je Váš taktický záměr. Pak jsou totiž tréninky efektivnější.
U AM je pak důležité si říct, jestli chci spíše taktika (taktické znalosti, pokyny proti soupeři) nebo trenéra (vede trénink atd.). Ideální je samozřejmě obojí v jednom, ale to není tak snadné najít, zvláště pokud hrajete v pralese.
Nemám toto odzkoušeno, ale podle Sagiho bohatě stačí jen hlavní fyzio i na celý klub. Podle všeho je hra rozbitá, takže čím méně fyzio, tím méně zranění.
Přesně naopak! Čím více, tím lépe. Výhodou je, že už od dob FM11 stačí mít jednoho nebo dva dobré skauty a u zbytku není třeba se dívat na atributy, ale na znalosti. Čím více národů skauti znají, tím lépe. Nejen že doporučí hráče, ale po čase to může mít vliv i na nábor.
U analytiků potom záleží na stylu hry. Pokud se zaměřujete na datovou analýzu, jsou analytici důležití. Budou totiž hledat hráče podle nastavených metrik (zvláště KPI). A abyste ty kvanta dostupných hráčů prošli, potřebujete hodně skautů i analytiků.
U technického ředitele i ředitele hostování se shodnu s ostatními hráči, že je to zbytečná pozice, která jen žere peníze. O vše by se měl být schopný postarat kvalitní SŘ. Já od sportovního ředitele nečekám, že mi najde nového wonderkida, ale že najde hostování tomu stávajícímu. Takže i podle toho je třeba se řídit. Stačí jeden SŘ, měl by mít stejný taktický styl jako já, znát hodně národů a zbylé atributy jsou pak bonus.
Velmi snadno je možné zobrazit všechny hráče z náboru v daném roce. Stačí přejít na Svět (tlačítko globu vpravo nahoře), pak Přestupy (Transfers) a následně zvolit v menu Nábor (Youth Intake). Takto se zobrazí úplně všichni hráči, kteří přišli v rámci náboru.
Něco málo ke skautingu ve videu od Sagiho:
Originál článku vyšel na blogu - https://medium.com/@FMPanda/zaj%C3%ADmav%C3%A9-tipy-6c7c564737fe.